Klasa 5
Zadanie domowe: Przygotuj w programie Pivot Animator film przedstawiający rozwijającą się roślinę. Powinna się ona składać z łodygi i przynajmniej 2 liści, może też mieć pączek, z którego powstanie kwiat. Zmieniaj kolory i wielkość poszczególnych elementów. Zapisz animację na swoim komputerze i prześlij ją do sprawdzenia
Zadanie domowe: Przygotuj w programie Pivot Animator animację przedstawiającą rozgrzewkę patyczaka. Postać powinna stać przodem i poruszać kolejnymi częściami ciała - najpierw głową, potem zginać prawą rękę, następnie lewą, a na końcu robić wymachy nóg. Patyczak nie może podskakiwać, dlatego przynajmniej jedna noga powinna zawsze dotykać podłoża. Zapisz animację na swoim komputerze i prześlij ją do sprawdzenia.
Program Pivot Animator można bezpłatnie pobrać z Internetu.
Zadanie domowe: Utwórz skrypt w języku Scratch, rysujący sześciokąt foremny podzielony na 6 trójkątów równobocznych.
Lekcje online z informatyki dla klasy 5B grupa 1 będą odbywały się w piątki w godzinach 9:45-10:30 za pomocą SKYPE. Nazwa grupy na SKYPE, na której prowadzone będą lekcje to: Klasa 5B Informatyka Huta Mińska.
Lekcje online z informatyki dla klasy 5B grupa 2 będą odbywały się w piątki w godzinach 8:00-8:45 za pomocą SKYPE. Nazwa grupy na SKYPE, na której prowadzone będą lekcje to: Klasa 5B Informatyka Huta Mińska.
3 kwietnia (piątek) w godzinach 9:45-10:30 ( grupa 1) i 3 kwietnia (piątek) w godzinach 15:30-16:15 (grupa 2) odbedzie się lekcja online z informatyki dla klasy 5B za pomocą komunikatora SKYPE. Nazwa mojego konta na SKYPE to: SP 6 Leszek Pietrzykowski. Zapraszam uczniów do udziału w lekcji.
W przypadku trudności z wykonywanie zadań domowych zapraszam do kontaktu na Skype (postaram się pomóc) codzienie od poniedziałku do czwartku w godz. 17:00-18:00. Moje dane na Skype: nazwa użytkownika Skype: live:leszekpt SP 6 Leszek Pietrzykowski
W piątek 27 marca w godzinach 9:00-10:00 odbędzie się lekcja informatyki dla klasy 5 w formie wideokonferencji. Link do lekcji przesłałem uczniom i rodzicom w wiadomości przez dziennik Vulcan oraz na konta e-mail uczniów. Należy go wpisać w przeglądarce internetowej a następnie zarejestrować się podając swoje imię, nazwisko i adres e-mail i kliknąć przycisk zapisz się. Dobrze byłoby, gdyby komputer wyposażony był w głośniki, mikrofon i kamerkę (przynajmniej głośniki, aby słyszeć nauczyciela i w mikrofon aby mówić do nauczyciela).
Proszę uczniów klas 5 o rozwiązanie zadań:
Zadanie 1. Narysuj w programie Scratch dziewęciokąt foremny o boku długości 40
Zadanie 2. Narysuj w programie Scratch dwunastokąt foremny o boku długości 30
Proszę o przesłanie plików ze skryptami do 25 marca na adres: prace.domowe@op.pl w jednej wiadomości e-mail. W tytule wiadomości proszę wpisać imię, nazwisko i klasę ucznia. Przypominam, że aby zapisać skrypt napisany w języku Scratch na swoim komputerze, klikamy "Plik" a nastepnie "Zapisz na swoim komputerze". Zapisany plik będzie znajdował się w folderze "Pobrane".