Klasa 7
Zadanie domowe: Napisz skrypt w języku Scratch rysujący robota takiego, jak na rysunku. Wskazówka: Stwórz nowy blok z parametrami bok1 i bok2, rysujacy prostokąt o dowolnych długościach boków. Stwórz nowy blok z parametrami x i y przesuwający duszka o x kroków w prawo i y kroków do góry. Wykorzystaj te bloki w skrypcie rysującym robota. (Osoby, który zrobiły to na lekcji i wysłały mi swoje prace nie muszą tego robić).
Zadanie domowe: (osoby, który zrobiły to na lekcji i wysłały mi swoje prace nie muszą tego robić).
Stwórz w języky Scratch skrypty stosując moduły z parametrem, rysujące:
1. kwadrat o dowolnej długości boku
2. trójkąt równoboczny o dowolnej długości boku
3. wielokąt foremny o dowolnej liczbie boków i dowolnej długości boku
Lekcje online z informatyki dla klasy 7A będą odbywały się w piątki w godzinach 11:45-12:30 za pomocą SKYPE. Nazwa grupy na SKYPE, na której prowadzone będą lekcje to: Klasa 7A Informatyka Huta Mińska.
3 kwietnia (piątek) w godzinach 10:50-11:35 zgodnie ze szkolnym planem lekcji odbędzie się lekcja online z informatyki dla klasy 7 za pomocą komunikatora SKYPE. Nazwa mojego konta na SKYPE to: SP 6 Leszek Pietrzykowski. Zapraszam uczniów do udziału w lekcji.
W przypadku trudności z wykonywanie zadań domowych zapraszam do kontaktu na Skype (postaram się pomóc) codzienie od poniedziałku do czwartku w godz. 17:00-18:00. Moje dane na Skype: nazwa użytkownika Skype: live:leszekpt SP 6 Leszek Pietrzykowski
W piątek 27 marca w godzinach 12:00-13:00 odbędzie się lekcja informatyki dla klasy 7 w formie wideokonferencji. Link do lekcji przesłałem uczniom i rodzicom w wiadomości przez dziennik Vulcan. Należy go wpisać w przeglądarce internetowej a następnie zarejestrować się podając swoje imię, nazwisko i adres e-mail i kliknąć przycisk zapisz się. Dobrze byłoby, gdyby komputer wyposażony był w głośniki, mikrofon i kamerkę (przynajmniej głośniki, aby słyszeć nauczyciela i w mikrofon aby mówić do nauczyciela).
Proszę uczniów klas 7 o rozwiązanie zadań:
Zadanie 1. Napisz skrypt w języku Scratch obliczający średnią arytmetyczną 3 liczb podanych z klawiatury
Zadanie 2. Napisz skrypt w języku Scratch obliczający obwód prostokąta o bokach długości a i b
Proszę o przesłanie plików ze skryptami do 25 marca na adres: prace.domowe@op.pl w jednej wiadomości e-mail. W tytule wiadomości proszę wpisać imię, nazwisko i klasę ucznia. Przypominam, że aby zapisać skrypt napisany w języku Scratch na swoim komputerze, klikamy "Plik" a nastepnie "Zapisz na swoim komputerze". Zapisany plik będzie znajdował się w folderze "Pobrane".